Kernpunt Dienstbare gemeente

 

6KB wil een gemeente die meedenkt met burgers en bedrijven.

 

 

De burger moet snel en correct geholpen worden. Niet pas na weken reageren op een schriftelijke aanvraag of verzoek van een burger, maar per ommegaande een ontvangstbevestiging met een reŽle inschatting van

de behandeltermijn en de naam van de behandelend ambtenaar.

 

De gemeente moet helder communiceren, transparant handelen en waar mogelijk meedenken met burgers en bedrijven. Er moet een apart ondernemersloket komen en een meldpunt voor tips en klachten over dienstverlening.

 

t terug naar programma

 

 

KPT Dienstbare gemeente.jpg

 

 

De afgelopen jaren is het gemeentelijk apparaat druk geweest met een ingrijpende reorganisatie, het verwerken van nieuwe regelgeving en het op onderdelen wegwerken van achterstanden. 6KB vindt dat de burger dat vanaf nu moet gaan merken aan een snelle en correcte dienstverlening. Helder communiceren en transparant handelen moeten uitgangspunt zijn. Niet pas na weken reageren op een schriftelijke aanvraag of verzoek van en burger, maar per ommegaande een ontvangstbevestiging met een reŽle inschatting van de behandeltermijn en de naam van de behandelend ambtenaar.

 

Ambtenaren moeten waar mogelijk meedenken met burgers en bedrijven. Voor bedrijven moet een apart ondernemersloket komen. 6KB wil een meldpunt instellen waar burgers tips, opmerkingen en klachten over de dienstverlening en behandeling van verzoeken op een laagdrempelige wijze kunnen indienen. Een soort bel- en herstellijn met betrekking tot de dienstverlening vanuit de gemeente!

 

t terug naar programma